034B / Vitesse
Lancia 037 "Martini"
M.Alen / Kivimäki
Tour de Corse 1982


La Lancia 037, un poids de mouche dans la plus pure tradition italienne, sonna la fin des classiques deux roues motrices. Si esprit traditionnel des propulsions espère encore une chance contre les tractions intégrales d'Audi, Lancia était l'équipe qui pouvait le prouver. La La proposition de construire une gorupe B a était mis en place en Janvier 1ç82. La Lancia a été approuvée en Avril et apparue la première fois au Tour de Corse. Elle était loin d'être prête: Alen obtena une anonyme 10th place et Atilio Bettega se cassa les deux jambes dans un mauvais accident.

The Lancia 037, a flyweight in the best Italian tradition, sounded the death knell of classic 2-wheel drive. If the traditional means of propulsion had stood a chance against Audi's all wheel drive, Lancia was the team to prove it. Purpose built Group B cars were thin on the ground on January 1982. The Lancia was approved that April and first appeared on the Tour of Corsica. It was far from ready: Alen struggled home an ignominious 10th and Atilio Bettega broke both legs in a bad accident.

Données techniques

Moteur: moteur quatre cylindres en ligne, moteur central longitudinal, turbo
Cylindrée: 1.995 cm3
Puissance: 305 ch
Poids: 963 kg
Suspension: Avant : double ressorts parallèles et arrière: double ressorts avec absorbeurs de chocs
Transmission: 5 vitesses, propulsion
Technical data

Engine: 4-cylinder in line, longitudinal mid engine, turbocharged
Cylinder: 1.995 cc
Power: 305 bhp
Wheight: 963 kg
Suspension: Front: parallel double wishbone, and rear: double whisbone, twin shock absorbers
Transmission: 5-speed gearbox, driving the rear wheels.
Premier Rallye / First rally: Rallye Tour de Corse 1982

Résultats / Results 1982
4e Rallye RAC Alen/Kivimäki TOY09062 N° 3